Fisk & fællesskab

Fiskeklub København blev stiftet i 2021, og er klubben for alle, der elsker at fiske. Hvad end du er nybegynder eller øvet, ung eller gammel, så er der plads til dig.

Vi holder løbende arrangementer, både klubaftener, foredrag, fællesture, guidede ture og konkurrencer, og du bestemmer helt selv, hvor meget du vil være med.

Havnen er vores hjem, og streetfishing er ofte på programmet, men vi tager også gerne en tur på kysten eller til en nærliggende sø.

Vil du høre mere? Du er altid velkommen til at kontakte os, eller kigge forbi klubhuset når vi holder åbent.

Du kan læse vores vedtægter
her

Vi afholder 70+ arrangementer om året

• Fællesture

Vi elsker fællesskabet i fiskeriet, og vi tager jævnligt på tur sammen i havnen, i en sø, på kysten eller på havet.

• Foredrag

En håndfuld gange om året inviterer vi spændende lystfisker personligheder forbi klubben, hvor de deler ud fra af deres oplevelser og erfaringer.

• Guidede ture

Vil du gerne blive skarpere til at læse kysten, eller måske vil du gerne fange din første gedde? I samarbejde med dygtige instruktører, arrangerer vi guidede ture, hvor du lærer, at blive en dygtigere lystfisker.

• Vandpleje

Som lystfiskere tager vi også ansvaret for, at passe på vores vand og fisk. Derfor deltager vi i en række initiativer der skal forberede vores vandmiljø.

• Klubaftener

Filmvisning, fluebinding eller en tur ud og fisk i havnen. En klubaften kan være mange ting, men den er altid mega hyggelig og uformel.

• Konkurrencer

Tre-fire gange årligt afholder vi større konkurrencer indenfor en række typer fiskeri; Geddecup (maj), Hornfiskecup (maj) og Makrelcup (august).

• Kastekurser

Drømmer du om, at dygtiggøre dig med fluestangen, så afholder vi løbende kurser i at kaste med både enkelt- og tohåndsstang.

• Catch & Cook

Når sæsonen er til det, tænder vi op i grillen eller bålfadet, og tilbereder vores friskfangede fisk.

Er du mellem 8-17 år? Så kan du blive en del af enten Junior og UNG, og komme på ture og til særlige klubaftener, og få en masse fede fiskeoplevelser sammen med vores dygtige instruktører.

Kontingent

Alle kontingenter er inkl. forbundskontingent til Danmarks Sportsfiskerforbund.

Tilmelding foregår på Danmarks Sportsfiskerforbunds hjemmeside,
og du vil derfor bliver ført videre til deres side, når du trykker på “Bliv medlem”.

Beløbet dækker for d.d. - 31. december 2024
Børn/unge i alderen 0-17 år