God sommer
Vi siger tak for et fantastisk forår og løfter sløret for nye hold, aktiviteter og spændende forandringer i klubben.
Efter et fantastisk forår er det blevet tid til at sætte fiskestængerne lidt på pause, trække vejret og nyde sommeren. Vi går nu på sommerferie, og det betyder også, at der kan være lidt længere svartid på klubbens kanaler i den kommende periode.
Vi er dog langt fra færdige bag kulisserne. Vi arbejder nemlig allerede på højtryk med at få de sidste brikker på plads til efterårets program. Mere om det længere nede.
Tak for et forrygende forår
Vi synes simpelthen, at vi er heldige.
Foråret har endnu engang vist os, hvor meget en klub kan vokse, når mange mennesker har lyst til at være en del af noget sammen. Vi har haft masser af aktiviteter, fisketure, grin, nye bekendtskaber og gode oplevelser ved vandet – og vigtigst af alt har vi haft fornøjelsen af at gøre det sammen med en masse skønne medlemmer.
Tusind tak til alle jer, der har deltaget, hjulpet til, taget initiativ, delt viden, taget billeder, slæbt grej, lavet kaffe eller på anden vis bidraget til fællesskabet. Det betyder rigtig meget for klubben.
Vi skal løfte sammen
I Fiskeklub København vil vi gerne styrke kulturen omkring, at klubben er noget, vi skaber sammen. Vi er efterhånden blevet mange medlemmer, og vi har mange aktiviteter i kalenderen. Det er fantastisk – men det betyder også, at der er brug for flere hænder, for ellers kan klubben ikke hænge sammen.
Det gælder både i forbindelse med vores ugentlige aktiviteter, arrangementer og ture, men også i bestyrelsesarbejdet. Heldigvis kræver det ikke, at man kan det hele, men vi har brug for at alle hjælper til, så vi fortsat kan have en stærk og velfungerende klub.
Vi vil inden længe samle mere information omkring de forskellige roller og arbejdsopgaver vi har i klubben. Hvis du allerede nu ved, at du kan og vil hjælpe med noget konkret, så send os endelig en besked: kontakt@fiskeklubkbh.dk
Efterårets hold er klar
Vi glæder os allerede helt vildt til efteråret, hvor vi åbner op for flere nye fællesskaber.
U18
I foråret blev vi nødt til at indføre venteliste på Junior. Listen nærmer sig nu 50 forhåbningsfulde børn, der håber at blive en del af vores dejlige klub.
Det er der blevet arbejdet hårdt på, at finde en løsning på og derfor er vi også meget glade for, at kunne dele at vi nu er klar til at lancere to nye hold til vores U18-gruppe
Velkommen til Skrubberne for børn i alderen 6-10 år og Pigerne for piger mellem 8-12 år. Samtidig justerer vi aldersgruppen på Juniorholdet, som fremover bliver for børn mellem 10-12 år. UNG fortsætter i sin nuværende form.
Det betyder samtidigt, at en gruppe medlemmer fra det nuværende Junior skal rykke til Skrubberne. I vil blive kontakte direkte ifbm processen herom.
Efterårets U18-hold (september-december) bliver:
Skrubberne (6-10 år): Hver mandag kl. 18.00-20.00
Pigerne (8-12 år): Hver onsdag kl. 18.00-20.00
Junior (10-12 år): Hver onsdag kl. 18.00-20.00
UNG (13-17 år): 3-4 torsdage om måneden kl. 18.00-20.00 samt en månedlig dagstur i weekenden.
Vi glæder os meget til at tage imod både nye og gamle medlemmer, når vi mødes igen efter sommerferien.
Der er også noget at glæde sig til for de voksne
Kalenderen er allerede begyndt at tage form, og vi har blandt andet åbnet for en række ture med Flyvefisken i sensommeren og efteråret.
Turenen er for dig der er 18+ år og har et deltagergebyr på 150 kr. Der er 5 pladser pr tur, og kan købes på vores hjemmeside.
Fyraftensture
24. august
26. august
31. august
2. september
Læs mere om fyraftensturene og køb billet her.
Lørdagsture
3. oktober
31. oktober
Læs mere om lørdagsturene og køb billet her.
Inden længe vil der komme endnu flere aktiviteter for 18+’erne i kalenderen. Hold øje på hjemmesiden og på Facebook.
Et generationsskifte i klubben
Efterårssæsonen bliver samtidig den sidste for klubbens stiftende forperson, Marie Brandt, som efter fem (til den tid seks) år i Fiskeklub København har valgt at give stafetten videre.
Marie har planer om at flytte til Fyn for at få lidt mere plads omkring sig og naturen tættere på hverdagen. Det er naturligvis noget, vi er kede af her i klubben, men vi har også stor forståelse for, at livet nogle gange fører én i nye retninger.
Til vinter skal vi derfor finde en ny forperson. Samtidig skal en række andre opgaver også overdrages til nye kræfter – blandt andet hjemmesiden, kommunikationen og Dameholdet samt dele af arbejdet omkring U18-holdene.
Vi forestiller os ikke, at én person skal overtage det hele. Tværtimod håber vi at samle et stærkt hold af medlemmer, som hver især kan bidrage med det, de er dygtige til og har lyst til. Ved at være ude i god tid håber vi at skabe en tryg overlevering og en blid overgang, så det bliver en god proces for alle.
Har du lyst til, at give en hånd med på nogle af disse opgaver eller vil du gerne høre mere, så kontakt os gerne her: kontakt@fiskeklubkbh.dk
Rigtig god sommer
Tusind tak for endnu en fantastisk sæson. Vi håber, at I får en dejlig sommer fyldt med fisketure, gode oplevelser og tid til at lade batterierne op.
Vi glæder os allerede til at se jer igen, når vi er tilbage omkring midten af august.
K&B
Bestyrelsen